• Beställning av träningströjor - SVAR ÖNSKAS SNABBT

    Vi kommer att beställa träningströjor till laget, en svart och en röd med siffra på. Denna kostnad står laget för. Storlekarna som finns att välja på är 140, 152, 164, XS. Vi har innan en gång samlat in storlekarna, men då barnen kan ha haft en växtperiod och att de ska räcka framåt, ber jag er rätt så omgående att kommentera nedan med namn och storlek så kommer jag sammanställa och lämna in så snabbt alla svarat. Trevlig påsk tillönksas er alla! P2015 16 apr 20kommentarer
  • Träningstider & poolspel/cuper under utomhussäsongen

    Nu har vi fått våra träningstider för utomhussäsongen. Vi kommer erbjuda två träningar, som kommer vara på Lugnets IP båda gångerna. Vi tränar på som vanligt inne i Adolfsbergshallen tills första utomhusträningen som är planerad torsdag den 8 maj. Tiderna som gäller är: Torsdagar 17.00–18.15 Söndagar 17.00–18.15 Plats: Lugnets IP, D-planen Kom ihåg att svara på kallelsen till träningen, det är viktigt för oss ledare att veta hur många det blir på träningen för att kunna planera så bra som möjligt. SPELFORM 5 MOT 5 Den här säsongen spelar vi i spelformen 5 mot 5 som riktar sig till när barnen är mellan 8 och 9 år. Om ni vill läsa mer om vad det innebär finns mer information här. POOLSPEL & CUPER Precis som tidigare år kommer vi att delta i flera poolspel och cuper. Vi har anmält två lag till följande aktiviteter: Poolspel 1: 18–19 maj Poolspel 2: 6–8 juni Örebrocupen: 13–15 juni Hovet Cup: 9–10 augusti, Sörbyvallen Poolspel 3: 23–24 augusti eller 30–31 augusti Poolspel 4: 13–14 september eller 20–21 september Anmälan och mer information till varje aktivitet kommer att skickas ut separat här på laget.se. Vi ställer inga krav på träningsnärvaro, vårt mål är att alla spelare ska få möjlighet att delta. Eftersom vi har anmält två lag per aktivitet kan vi behöva sätta ett maxantal spelare för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för varje tillfälle. Vi kommer att göra vårt bästa för att så många som möjligt ska få chansen att vara med vid olika tillfällen under säsongen. F/P-2017 16 apr 0kommentarer
  • Ny tid för träning på lördag/påskafton

    Nu på lördag så får vi använda F-2018 tid i brunnsskolan så träningen blir mellan 10-11. Vi ses där! P-2018 15 apr 1kommentar
  • Smaktest Ost

    Hej, Nu är det dags för ett nytt smaktest. Denna gång ska vi få avnjuta västerbottenost! För jobbet att äta ost kommer vi tjäna 8500:- Detta är ett mycket enkelt test och vi ska utföra 100 st tester. Det innebär att varje familj måste rekrytera ett par testpiloter. Klicka på LÄNKEN och fyll i vad ni kan bidra med för åldrar och kön: Åldersgrupper 16–29år, 30–59år och 60+. Inom varje åldergrupp behöver vi 30-35 personer fördelat 50/50 mellan kvinnor och män. Ser ni att en åldersgrupp är "full" så fyll inte på med fler. Lösenordet till filen skickas ut via sms. Så här går testet till: - Varje deltagare får en hel butiksförpackning (450 g) Västerbottensost. - Osten ska öppnas, hyvlas och smakas direkt – ett första intryck. - Sedan får man använda osten som vanligt i 2–3 dagar. - Därefter svarar man på några korta frågor online. - Testet är enkelt och tar väldigt lite tid. Utdelning av ost sker vid ett tillfälle: Lugnets IP 28 april kl 18:00 P2011 15 apr 47kommentarer
  • Matchcamp Lugnets IP 1 maj 2025

    Som utlovades i förra veckan så kommer det många nyheter inom kort tid och här kommer nästa nyhet :) Den 1:a maj är det dags för matchcamp hemma på Lugnets konstgräs. Niklas & co har inte kallat spelare än men oavsett om spelaren är med på planen eller ej så kommer det krävas jobb från de flesta föräldrarna och allt överskott från matchcampen tillfaller vår gemensamma lagkassa. Vi kommer spela på två parallella planer och tidsschemat är tight så det är viktigt att vi hjälps åt så att tiderna kan hållas. Vi kommer förutom fotbollen att ordna lite olika aktiviteter så att spelarna/syskon/åskådare mfl får en kul upplevelse mellan matcherna + att vi kommer ha en kiosk där vi bla kommer grilla hamburgare, sälja hembakat, sälja dricka, kaffe, godis och annat gott. I rollen ”övrigt” enligt arbetsschemat är arbetsuppgifterna flexibla beroende på vad vi behöver göra (städa runt planera, plocka i omklädningsrummen, fylla på i kiosken osv.) David & Niclas kommer vara på plats och hjälpa till hela dagen. Vi hoppas på knappa 200 fotbollsspelare och minst lika många ledare/supporters/syskon mm så det kommer bli full fart på Lugnet :) Vi kommer vara totalt 14 lag inkl 2 lag från Adolfsbergs IK, preliminärt spelschema framgår enligt bilden ovan (finns även publicerat under dokument) Våra lag kommer att spela 4 gruppspelsmatcher men det innebär också att vi inte kommer spela någon placering-/slutspelsmatch beroende av att vi ska få ihop spelschemat på den tid som vi har på konstgräset. Arbetsschema Arbetschemat framgår under dokument - matchcamp och likt tidigare så vill vi att ni bekärftar ert pass med en kommentar nedan och kan ni inte jobba ert pass så byter ni med någon annan förälder (ledarbarnen är fria från arbete). Alla byten av arbetspass kommenteras också nedan så vi har koll vem som ska vara vart :) Har ni tips och/eller idéer på hur vi kan göra detta till en kanondag så meddela föräldragruppen eller meddela nedan. Tillsammans kommer vi göra detta till en kanondag för spelarna och våra besökare :) P2012 14 apr 21kommentarer
  • Visa fler nyheter