Bra kompis - Teambuilding fortsättning
”Bra Kompis - Teambuilding” under Svennis Cup Hej alla spelare och föräldrar! Under Svennis Cup kommer vi fortsätta arbeta med utbildningen ”Bra Kompis – Teambuilding”. Arbetet som vi påbörjade tillsammans med RF SISU. Det här är en viktig del av vår satsning på att bibehålla och ytterligare stärka den lagkänsla vi idag har, där alla känner sig trygga, inkluderade och sedda – både på och utanför planen. Vi kommer att ha korta samlingar under cupen där vi pratar om vad det innebär att vara en bra kompis i laget. Det handlar inte bara om att passa bollen eller heja från sidan – utan också om att visa respekt, lyssna på varandra och stötta när det känns tufft. Vad behöver man förbereda sig på? För att vara en bra kompis är följande några saker som är bra om ni föräldrar pratar med barnen om, och förbereder dem lite. Fyll gärna på med fler saker som stärker oss som lag, kommentera så har vi med det i arbetet. • Visa respekt – mot lagkamrater, ledare, domare och motståndare. • Peppa varandra – både vid vinst och förlust. • Lyssna och inkludera – alla ska få vara med och känna sig viktiga. • Hjälpas åt – med packning, tider och att hålla ordning. • Sprid glädje – ett leende, high-five eller en fist-bump kan göra stor skillnad! Vi ser fram emot en rolig, lärorik och minnesvärd cuphelg tillsammans – både som fotbollsspelare och som bra kompisar! // Ledarna
P2013
29 jul
0kommentarer
Lagindelning och klassrummen under Oddebollen
Hej! Vi har eftersträvat att skapa tre helt jämna lag likt vi gjorde på Örebrocupen. Samtidigt har vi försökt att ta hänsyn till kompis-relationer. Vi kommer att prata med killarna om att vara inkluderande och inte bara hänga med sin ”bästis” före/under/efter match. Vi är ett LAG och vi måste bli bättre på att vara ett lag, det märks fortsatt tydligt t.ex. efter sommaruppehållet att det finns grupperingar som killarna ibland/ofta har svårt att bryta. Oavsett vilket, lagindelningen är för matcherna, resten av tiden umgås vi ju tillsammans, i olika former. För indelningen i klassrummen så har vi försökt att ha samma resonemang. Vi är ca 15 spelare + 3 ledare i varje klassrum. Indelningen gäller hur vi sover, det är så klart helt OK att hänga med varandra i klassrummen oavsett vilket klassrum man sover i. Jag ska även lägga upp ett ”schema” med info om matchtider, transport, m.m. Det kommer senast imorgon, onsdag. Ni får läsa in er på spelschemat på Oddebollens hemsida så länge om ni är otåliga😊 Lag Gul: Adam, Frank, Gustav, Rasmus, Rufus, Samuel, Theo A, Theo S, Vidar, Viggo. Ledare: Daniel, Janne. Lag Svart: Alvar, Benjamin, Ebbe, Jack, Josef, Malte L, Oliver, Sami, Vincent, Wesam. Ledare: Ali, Johan. Lag Vit: Alve, Amir, August, Elliot, Elton, Leo, Malte P, Sigge, Simon, Vilmer. Ledare: Anders, Erik. Klassrum #1: Rasmus, Viggo, Theo A, Theo S, Rufus, Benjamin, Samuel, Ebbe, Vincent, Malte L, August, Elliot, Amir, Sigge, Vilmer, Elton. Ledare: Erik, Johan, Janne. Klassrum #2: Vidar, Adam, Frank, Gustav, Wesam, Jack, Josef, Alvar, Oliver, Sami, Malte P, Alve, Leo, Simon. Ledare: Anders, Daniel, Ali. // Anders
P2014
29 jul
0kommentarer
Kläder
Hej, Samtliga tjejer i laget kommer att få följande kläder: -Träningströja med klubbmärke samt sponsortryck -Överdragströja med klubbmärke samt sponsortryck (vissa av tjejerna har redan fått denna) Vi kommer att dela ut dessa kläder på träningen idag. Övriga får dem under cupen, och de som inte deltar i cupen får dem vid ett senare tillfälle. Tyvärr har vi tråkiga nyheter gällande de hoodies vi beställde redan i mars 2025 till F-11-tjejerna. När vi sedan slog ihop grupperna med F-09/10 kompletterade vi beställningen den 14 april 2025. Vi har hittills endast fått levererat 10 stycken hoodies i storlek 38 – dessa var en del av den ursprungliga beställningen till F-11. Trots upprepade påtryckningar, samtal och möten med Klubbteamet har vi nu fått beskedet att inga fler av just dessa tröjor kommer att kunna levereras. Jag och Carro var idag återigen på Klubbteamet för att undersöka om det fanns 24 andra hoodies som vi kunde trycka upp inför Helsingborgsresan, men tyvärr fanns det inte. Vi behöver därför göra ett omtag gällande hoodiesarna, så att alla i laget får en och samma hoodie. Vi kommer att dela ut de hoodies som finns till F-11-tjejerna, och kostnaden för dessa kommer inte att tas från den gemensamma lagkassan. Utan de finasieras av de sponsorpengar som F-11 sedan tidigare har på klubbteamet. Vi förstår att många tjejer kommer att bli besvikna över att hoodien uteblir – och vi delar verkligen den känslan. Vi har gjort allt vi kunnat för att lösa situationen, men tyvärr ligger det utanför vår kontroll eftersom det helt enkelt inte finns några fler hoodies att tillgå. Väldigt många timmar har lagts på att lösa detta med hoodien. Vi är också väldigt besvikna på servicen från Klubbteamet. Vi hade förväntat oss en bättre dialog och framförhållning, men tyvärr har den uteblivit. I stället har det varit vi som kunder som hela tiden fått ligga på, följa upp och påminna – något vi tycker borde ha skötts annorlunda. Har ni frågor eller funderingar är det bara att höra av er!
U-lag Dam
29 jul
1kommentar
Oddebollen - Information
Nu är det inte många dagar kvar till Oddebollen, cupinfo och spelschema hittar ni på oddebollen.se Lagen på cupen ser ut enligt följande: AIK Svart, Erik och Micke S Casper Alfred Lucas Måns Milo Oskar L Axel H Mattias Olle SB Axel S Olle S Kevin Leo AIK Gul, Staffan och Mats Benjamin Olle G Charlie Theo William H William B Gustav Hampus Anton Oscar E Oscar A Ludvig Torsdag: Samling vid Lugnet och avfärd 16.00 för er som inte åker direkt. Vi kommer att göra ett stopp på vägen till Uddevalla, detta sker på Rasta Götene. Här äter vi middag tillsammans. Lagkassan betalar detta, Vi åker sedan vidare mot Äsperödsskolan där vi kommer att bo för att packa upp och fixa till sovplatser. Fredag: 2 matcher för båda lagen kl 9.40 och 13.50. Avresa till matcher sker ca 1h innan matchstart. Lördag och Söndag: Första matchen 8.00 för båda lagen, övriga matcher är beroende på resultat i tidigare matcher och placering i gruppen. Packning, städning av klassrum, utcheckning ska vara klart innan kl 14 på söndag. Föräldrar som ska köra hem håller kontakt med respektive lags tränare under söndagen så att vi kan hjälpas åt att få hem killarna tryggt och säkert. Väntande föräldrar hemma i Örebro håller förslagsvis kontakt med era respektive barn för mer info gällande ankomst till Örebro. Övrigt: Frukost äter vi på samma skola som vi bor på. Lunch och middag äter vi på Östrabo Y. Ni föräldrar som är på plats och som enligt tidigare utskick ställer upp och kör mellan matcherna, se till att ha koll på spelschemat och kommunicera med oss tränare så att ni vet om vilka tider ni behöver vara tillgängliga under dagarna. Efter frukost, matcher, lunch och middag är det ok att handla snacks och dricka. Gemensamma regler, gäller samtliga spelare: Vi representerar Adolfsbergs IK under hela cupen, även på väg till och från cupen. Man hänger med laget under hela cupen och hjälps åt att ingen blir utanför. Ingen lämnar laget och ger sig iväg ensam. Ingen lämnar laget eller cupen utan ok från tränare. I skolan har ingen på sig fotbollsskor eller uteskor, badtofflor är en rekommendation. Väderprognosen är ganska dyster just nu så packa kläder efter väder. Packlista: - AIK overall, vindjacka, t-shirt, shorts, svarta strumpor (gärna flera par strumpor) MATCHTRÖJA! - Joggingskor - Fotbollsskor - Benskydd - Vattenflaska - Madrass, liggunderlag, maxbredd 80-90cm - Sovsäck, lakan, kudde - Kläder att ha "på fritiden" när det inte är match - Duschhandduk - Toalettsaker (tandborste, tandkräm, tvål, schampo) - Mediciner, informera oss tränare vid behov - Regnjacka - Klädhängare (för blöta kläder) - Mobil, laddare, hörlurar - Badtofflor - Litet skohorn (det kan vara svårt att få på sig blöta fotbollsskor) Undvik: Värdesaker, så långt det är möjligt. Varken vi eller skolan kan ansvara för borttappade eller i värsta fall stulna saker under cupen. Vi vill att grabbarna själva ska vara med och packa så att de själva vet vad de har med sig och vart det ligger i väskan. Gå igenom hur madrasser blåses upp och hur dom packas ihop. Tänk på att vi har begränsat med bagageutrymme. Ta bara med det som är nödvändigt och försök komprimera så mycket som möjligt så att vi får med allt. Har ni frågor eller funderingar så hör av er till någon av oss tränare
P2011
29 jul
1kommentar
Arbete på travet lördag 23 augusti
Tider och arbetsfördelning kommer nästa vecka.
F2012
28 jul
19kommentarer
Visa fler nyheter